Styrk salongens digitale tilstedeværelse

Hvordan ens salong fremstår på internett er blitt utrolig viktig. Det være seg på Facebook, Instagram eller andre sosiale kanaler. Mens disse plattformene gir deg muligheten til å demonstrere dynamikk, smak og bygge et image for de som allerede kjenner deg, kan det være lurt å også ha et utstillingsvindu. Det er her hjemmesiden kommer inn.

Hvordan kan nye kunder finne deg?

Å tiltrekke seg nye kunder er ikke alltid like enkelt som en tror. I et marked som alltid er presset, spesielt for våre frisører med høy salongtetthet i store deler av landet, gjelder det å få oppmerksomhet når det er mulig. Mekanismene i søkemotorene er en viktig bidragsyter her.

Eier en salong sin egen nettadresse og noen søker på noe som likner ditt navn, sted eller brand vil du som oftest havne høyt eller høyest oppe. Ta et søk på «frisør [din hjemby]» og se hva som dukker opp. Ble du fornøyd med hvor du havnet? Hvis du ser at din salong havner lavt nede så er det fordi søkemotorene ikke oppfatter salongen som relevant i forhold til søkeord.

Har du en egen hjemmeside der du forteller om ditt konsept og bruker disse nøkkelordene, så vil dette endres. Du får også muligheten til å gi denne potensielt nye kunden et inntrykk av din salong gjennom å fortelle kort om dere selv, vise frem bilder og ikke minst; føre dem enkelt over i timeboken din for booking av ny time.

Utstillingsvinduet internett

En kan gjerne spørre seg om hvorfor en skal ha en hjemmeside når en allerede har 600 følgere på Instagram og 300 liker-klikk på Facebook. Det kan enkelt begrunnes med noen få punkter:

 

  • En hjemmeside er utstillingsvinduet ditt – folk kan titte innom for å se hvem dere er, og hva dere holder på med gjennom noen få klikk. Facebook og Instagram kan fort virke som en lang rekke produkt-reklamer i stedet for å vise hvem dere er.
  • Alltid aktuell – som nevnt over vil hjemmeside gjøre deg langt mer relevant i søk på nett. Og den samme siden vil også ALLTID være tilgjengelig for de som ønsker å bli bedre kjent med dere.
  • Liten innsats, stor gevinst – gjennom å bruke noen dager på å få opp en nettside vil du alltid være synlig, tydelig og enkel å finne frem til. Dette gjør at sporadiske Facebook-oppdateringer med tre innlegg i mars og et nytt et i midten av november ikke lenger er det førsteinntrykket som legges igjen.
Til sist vil vi også nevne vårt tidligere blogg-innlegg der vi pratet om viktigheten av å ta eierskap over din egen bedrift på Google. Gjør en dette så vil korrekte åpningstider, adresse og noen litt mer flatterende bilder enn de Google StreetView-bilen tok i 2010 ligge lett tilgjenglig for den potensielle kunden.

Gjennom godt arbeid på de digitale plattformene gir du salongen din en langt bedre sjanse til å gjøre det skarpt i et evigvarende presset marked. Hjemmesiden er det kronen på dette verket!

Er du kunde av Easyupdate og vil se på mulighet for en billig og solid hjemmeside, ikke nøl med å ta kontakt med vår salgsavdeling på telefon 40004079 (tast 2 for salg) så gir vi gjerne et uforpliktende tilbud og besvarer alle spørsmål du måtte ha!

Meld deg på nyhetsbrev