Easyupdate AS personvernerklæring

 

Personvernerklæringen informerer om hvordan Easyupdate AS (organisasjonsnummer 918 539 611 ) samler inn og bruker personopplysninger. Easyupdate AS er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Der det daglige ansvaret er delegert, kommer det frem under hvert enkelt punkt. Delegeringen omfatter kun oppgavene og ikke ansvaret.

 

I denne erklæringen forklarer vi hvilke personopplysninger vi behandler, hvordan vi behandler disse og hvilket formål behandlingen har. Erklæringen inneholder opplysninger du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, www.easyupdate.no (personopplysningsloven § 19), når du er kunde hos oss eller søker jobb hos oss, samt generell informasjon om innhenting, lagring og bruk av personopplysninger (personopplysningsloven §18 1.ledd).

 

 

Om Easyupdate AS

Easyupdate AS er en totalleverandør av kassesystem og bookingsystemer. Vårt hovedkontor er i Haugesund, Norge, med avdelingskontor i Bergen og Oslo området. Hovedkontorets registrerte adresse er Solvangsveien 17, 5519 Haugesund. Kontaktopplysninger til vår personvernombud er: post@easyupdate.no.

1.0 Behandling av personopplysninger på www.easyupdate.noEasyupdate daglig leder, programmerere og markedsføringsavdeling har det daglige ansvaret for Easyupdate’s behandling av personopplysninger på våre nettsider og vår blogg, med mindre annet er oppgitt under. Det er frivillig for de som besøker nettstedet å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester, eksempelvis ved å bli tilsendt pristilbud digitalt, melde seg på nyhetsbrev eller bruke et kontaktskjema. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert. Easyupdate AS er behandlingsansvarlig for sine nettsider og står for vedlikehold og utvikling selv.

 

 

Nettstatistikk

Easyupdate AS samler inn statistikk I form av stedsnavn, IP addresse og hvilken underside på nettsiden en person befinner seg på ved hjelp av tredjepart såkalt plugin som er installert på nettsiden – dette i form av en chat.

Easyupdate AS bruker analyseverktøyene til Google Inc («Google») på sin nettside og blogg, informasjonen lagres hos Google. Informasjon fra dette verktøyet deles ikke med andre aktører. Disse er satt opp og driftes av vår partner per 2018 – Synlighet AS.

 

Informasjonskapsler eller cookies

Cookies er små tekstfiler som lagres på din datamaskin, telefon eller nettbrett når du besøker et nettsted. Cookiene hjelper nettstedet til å huske dine innstillinger (eksempelvis brukernavn, språk, tekststørrelse og andre forhåndsvalg) for en viss periode. Cookies brukes også for å forbedre funksjonalitet, til å samle informasjon for analyseformål eller for markedsføringsformål.

Bruk av kontaktskjema på våre nettsider

Når du bruker kontaktskjema på våre hjemmesider ber vi om følgende informasjon: Navn, e-postadresse og melding fra kunde/person.

Formålet med innhenting og lagring av informasjon er å kunne svare og ha en dialog rundt din henvendelse. Informasjonen blir sendt til vår mail og følges opp enten via telefon eller mail. Vi har informasjonen lagret så lenge vi føler at det kan være nyttig informasjon.

 

Påmelding nyhetsbrev

Easyupdate sender ut Nyhetsbrev 1 ganger per måned via e-post. For å kunne motta dette må du registrere din e-postadresse hos oss. Vi bruker verktøyet Make, som er databehandler for nyhetsbrevet. Dersom du melder deg av nyhetsbrevet vil din informasjon bli slettet.

 

 

Bruk av andre verktøy

 

Serverlogg på nettsted

Alle besøk på våre nettsteder lagres i en logg på vår server. Informasjonen som lagres er IP-adresse fra enheten som besøker

nettstedet. Opplysningene samles inn for å sikre drift. Ved angrep mot nettstedet vil IP-adressen som er brukt i forbindelse med angrepet bli blokkert.

 

Asana

Easyupdate bruker Asana som et fordelingsverktøy for arbeidsoppgaver – i dette tilfellet ofte salonger eller bedrifter. Asana blir brukt for å sikre at alle steg i oppstartsprosessen av en ordre er OK, og at arbeidsoppgaver skal være lette å se. I Asana kan det lagres info som:

 

– Selger til kunde

– Oppstartsdato

– Når utstyr ønsket levert

– Tidligere system

– BAX (Bankterminal)

– Internett i salong

– Særskilte merknader eller kommentar til kunde for videre oppfølgning

– Kontaktperson

– Tlf/mob nr til kontaktperson

– Epost til salong eller kontaktperson

 

Også tilbud fra salgsavdeling i PDF format lagres på Asana på kortet til kunden.

 

Consignor

Consignor blir brukt internt for sending av pakker i post. Her er kundeforhold allerede opprettet, og det sendes forespurte pakker. Her lagres adresse og salongnavn, eller privatadresse hvis det er opplyst.

 

 

E2

E2 er Easyupdate sin egen CRM løsning som brukes for/av utviklere og kundeoppfølging av salg og supportavdeling. Lisenser som blir brukt i butikkdata lagres ved at automatisk backup på datamaskinen hos kunde sender den til E2 sin server. Disse kan brukes for å gjenopprette til et tidligere tidspunkt hvis noe skulle skje hos kunde.

 

 

E-post og telefon

Easyupdate bruker e-post og telefon som en del av sitt daglige arbeid for å kunne ha dialog og svare på forespørsler fra potensielle kunder, kunder, tidligere kunder og andre samarbeidspartnere.

Den enkelte har ansvar for sin egen innboks på mail. Vi har ingen rutiner på når informasjon skal slettes fra innboks.

Sensitive personopplysninger skal ikke sendes over e-post. Vi gjør oppmerksom på at vanlig e-post ikke er kryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å vise varsomhet, og ikke sende taushetsbelagt informasjon, sensitive data eller fortrolige opplysninger på e-post.

 

 

Rettigheter

Du har rett til innsyn i personopplysninger om deg og hvordan de behandles. Du har også rett til å få opplysningene rettet, slettet eller å begrense behandlingen av personopplysningene i henhold til personopplysningsloven.

Du kan kontakte oss på post@easyupdate.no for tilgang til, endring eller sletting av informasjon.

Behandling av personopplysningene er basert på samtykke, og du kan til enhver tid trekke samtykke tilbake.

Dersom du mener Easyupdate AS ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til aktuell tilsynsmyndighet som i Norge er Datatilsynet, du finner kontaktinfo på deres hjemmesider www.datatilsynet.no.